sâmbătă, 24 mai 2014

Granola - sa inauguram blogul cu ceva plin de energie!

Buna tuturor! Aceasta este prima postare de pe blog si m-am gandit sa fac ceva simplu, usor si plin de energie. Probabil ca fiecare dintre noi a mancat la un moment dat "minunatele" batoane de cereale din comert. Dar v-ati uitat oare la continutul ridicat de zahar din ele? Ei bine, eu am facut-o si nu mi-a picat prea bine. Am cautat pe internet niste retete prin care as putea personaliza gustul fulgilor de ovaz fara a avea nevoie de zahar, si am dat de granola. Am luat reteta, am modificat-o putin dupa cele de prin bucatarie si mi-am pregatit ceea ce are sa fie micul dejun a multor dimineti de acum inainte.


Asa ca sa ne apucam!




Ingrediente:

-50 grame de fulgi de ovaz
-30 grame de branza light
-30 grame de nuci
-10 grame de alune
-7 lingurite de miere

Compozitia este pentru o tava de 20 x 10 cm.

Optional se pot adauga seminte de floare soarelui, de in, de chia, stafide, migdale, fulgi de cocos, goji sau orice alte fructe uscate.

Reteta mea este facuta cu branza light deoarece are mult mai putine calorii, insa se foate folosi si unt.

Preparare:

Se taie nucile marunt si se dau la foc intr-o tigaie cam 5-7 minute amestecand cu o lingura de lemn prin ele.
Branza si mierea se pun la foc si se topesc pana se foarmeaza un lichid omogen.
Intre timp, nucile (si restul semintelor, daca mai doriti sa adugati si altele) se amesteca cu fulgii de ovaz. Compozitia de branza si miere se toarna peste si se amesteca pana li se poate da o forma.
Intr-o tava se pune hartie de copt si se baga 2-3 minute la cuptorul preincalzit. Apoi, se adauga compozitia formata si se uniformizeaza. Se da la cuptor intre 10 si 20 de minute.
Dupa ce s-a copt, se lasa la racit, dupa care puteti opta in a taia batoane sau puteti sa le scoateti pur si simplu din tava si sa asezati intr-un bol si sa o serviti cu lapte sau iaurt.

Eu am optat pentru a manca granola cu iaurt, banane si capsuni. A fost delicioasa!!




Si pentru ca nu am mancat-o pe toata si eram singura acasa, am luat un borcan(de Nutella- de pe vremea cand "eating clean" nu era chiar o prioritate pentru mine) si am pus restul de granola in borcan dupa care am etichetat borcanul pentru ca am invatat ca nu mancam doar cu gura ci si cu mintea-asadar, daca ne place cum arata, suntem determinati sa gustam.

Atat pentru azi. Sper ca v-a placut reteta mea si ne vedem pe blog cu alte retete in curand.

Love, Andreea.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu